pirmdiena, 2014. gada 5. maijs

Tsitsikamma kalnu taka - 6 dienas/ 5 naktis

Esam sveiki un veseli atgriezušies no Tsitsikammas kalnu takas!:) Kas par fantastisku piedzīvojumu! Tagad visu pēc kārtas...

Iedomājos, ka no malas droši vien izskatās, ka mēs dzīvojam super dzīvi bez kādām grūtrībām- tā gan nebūs taisnība... lai varētu piedalīties šajā pārgājienā mums nācās pārvarēt dažādas grūtības- sākot ar to, ka bija jāsameklē kāds, kas pieskatītu bērnus, kāmēr mēs būsim prom. To, līdz šim darīja Nīla vecāki, bet kopš, Nīla tētis sācis strādāt un Nīla mamma cīnās ar plaušu vēzi- tā nebija pieņemama opcija... Labi, ka pārgājiens ietrāpījās brīvdienās un Nīla māsas meita- 18 gadīgā Aleksa piekrita pieskatīt puikas un 5 naktis pavadīt mūsu mājā... huuuu!

Taču tas izrādījās vēl nav viss- Nīla eksāmens iekrita dienā, kad mums bija jāizbrauc no Keiptaunas uz Tsitsikamma reģionu. Izbraukšana ieplānota 5os no rīta, eksāmens no 9iem- 12iem- piecu stundu atkāpe- ceļā jāpavada ap 7 stundām + jāveic 3,6km no takas ar upes šķērsošanu, tumšs paliek 7os. Nolēmām, ka es ceļošu kopā ar pārējo grupu, bet Nīls brauks ar moci un pievienosies mums nākamajā dienā.

1.diena- Kalander

No mājām izbraucu 5os no rīta, Nīls gatavojas eksāmenam. Pārsteidzošā kārtā laikapstākļi izskatās diezgan pieņemami- bez lietus, ko solīja laika prognoze... bet, ak vai, lietus tomēr mūs panāca- no sākuma smalks un nemanāms, vēlāk- labi jūtams. Kāmēr mēs nogādājām mašīnas takas beigu punktā un dabūjām transportu uz sākima punktu Nature's Valley- jau pulkstens 3 pēcpusdienā un lietus pamatīgs! Nekas, savelkam somām lietus apvalkus un cik nu kuram ūdens izturīgo apģērbu un dodamies uz pirmo namiņu- esam noskaņojušies uz 1.5stundu garu pārgājienu. Soļošana pa asfaltu un pludmali rit diezgan raiti, līdz nonācām pie upes, kas savieno Natures Valley lagūnu ar Indijas okeānu. Mums paveicās, ka pludmalē atradām nomaldījušos kaijaku:)

Upes šķērsošana
Lagūna un Indijas okeāns no kalna nākamajā dienā
15 minūtes pēc upes šķērsošanas nedaudz vīlušies nonācām pie pirmā namiņa- Kalander. Vīlušies tāpēc, ka tik drīz! Tur dzima doma, ka varbūt Nīls tomēr mums pievienosies jau šajā vakarā. Ap 9iem vakarā, melnā tumsā saņēmām ziņu, ka Nīls ir ieradies Nature's Valley un gatavs nākt uz namiņi, jo naktsmājas, protams, viņš laicīgi rezervējis nav. Tā nu 3 no mums atkal savilka ūdens-izturīgo ekipējumu un apbruņojušies ar galvas baterijām devās sagaidīt Nīlu pie upes. Izskatījās diezgan amizanti- jo neko citu kā gaismiņas jau redzēt nevarēja:))) Lai nu kā, Nīls mums tovakar caur caurēm slapjš piebiedrojās.

2.diena - Blaauwkrans

Otrā diena iesākās dikti pozitīvi - ar saulīti un skaistu kāpienu!:) Esam sagatavojušies 13km pārgājienam, kas izrādījās nedaudz garāks- 17,5km.

Taka vijās cauri Tsitsikamma mežam, kas plašāk pasaulē zināms kā daļa no Dienvidāfrikas Dārza ceļa. Šī taka noteikti nav piemērota ziemas / lietus periodam. Lai arī lietus nelija, taka bija pamatīgi slapja un ūdensizturīgi haikinga zābaki lieti noderēja.

Slapjais Tsitsikamma mežs
Slapjumam izrādījās vēl viens nelabums- slidenums, kas rezultējās 3 kritienos mūsu grupā. 2 gadījumos kritiens beidzās ar pamatīgiem zilumiem, bet vienā- ar sasistu galvu! Te nu uzreiz jābūt uzmanīgākiem. Tā kā atkāpšanās ceļa nav (auto piebraukt var tikai pie namiņiem), lēnām un uzmanīgi turpinājām ceļu ar iespēju, ka Mandy taku neturpinās. Laimnīgā kārtā viss izvērtās labi un kritienam nopietnas sekas nebija, taču mēs visi bijām daudz uzmanīgāki!

Fonā pasaules augstākais gumijlēkšanas tilts- Bloukrans
Dzeramā ūdens uzpildīšana
iepazīstamies ar rītdienas maršrutu
namiņi iekšpusē
Drēbju žāvēšanas process - ikvakara nodarbe :P
Ieradušies namiņā mēs nopietni iepazināmies ar nākamās dienas plānu, jo šī diena izvērtās daudz smagāka un grūtāka nekā gaidīts! Turklāt mums plānots šķērsot Bloukrans upi, kas iespējams var izvērsties bīstamā psaākumā.

Visi nakšņošanas namiņi pēc idejas ir vienādi- bez elektrības, trīsstāvīgas gultas ar matračiem. Lietus ūdens, kas ukrāts lielā mucā. Dušās un tualetē aukstais ūdens no upes. Nojumīte/ virtuve ar grilu un lielām tejkannām. Viena duša ar ūdens krānu, otra - ar spaiņu sistēmu, kas izrādījās gana populāra, jo varēja izmantot lielajās tejkannās vārīto ūdeni, lai ietu siltā dušā!:)

3. diena - Keurbos

Augšā- lejā, augšā- lejā un tā vēl pāris reizes! Un katru reizi, kad lejā - šķērsojam citu upi! Laba fiziskā slodze:) Lielākā upe, ko plānots šķērsot- Bloukrans neizrādījās tik bīstama kā baidījāmies:) Iespējams, ka tā bijām satraukušies, jo šī ir tā pati upe, ko nācās šķērsot peldus Otter trail ietvaros un, kur daži no mums gandrīz tika ieskaloti okeānā un citi krasta klintīs.

Bloukrans šķersošana
slapji zābaki
Tiesa gan, bez slapjiem zābakiem neiztikām, jo Nīls mēģināja manus zābakus pārmest pāri upei, kas nebija īsti laba doma :D Izrādījās, ka zābaki īsti labi nelido:P Labi, ka šis process tikai izmēģināts asugšup straumei un citi gājiena dalībnieki varēja zābakus noķert, kad tie peldēja garām- noteikti negribētos zābakus meklēt peldus vai nirstot:)

Pēc plāna līdz Bloukrans upei bija 5.5km, taču nākamie 8 km izvērtās nežēlīgi gari- mums visiem ir pamatotas aizdomas, ka šis dienas pārgājiens noteikti bija vairāk par 14km... Pa ceļam redzējām arī vienīgo čūsku - berg adder - kadi 20cm gara. Dienu noslēdzām ar peldi kalnu baseiniņā:)

4.diena - Heuningbos

Aprakstā minēts, ka šī būs pārgājiena smagākā diena, tad nu daļa no mums devās ceļā jau 6.30 no rīta, jo pēcpusdienā tika plānots lietus! Kas iespējams nav nemaz tik traki, ja iet gulēt jau 8os vakarā :P

grupas gajiens:)
Karaliskā protea un ieleja, no kuras toduien izkāpām:)
 Diena bez upes šķērsošanas, protams, neiztika. Un lietus, tiešām sāka līt ap 12.30- kā jau tika paredzēts.
īsā apspriede, jo daži no grupas mocās ar sāpošiem ceļgaliem

Pusdienu pārtraukums, vēl pirms lietus

Jāatzīst, ka plānotā smagā diena šķita vieglāka par iepriekšējo vieglo dienu:)

5.diena - Sleepkloof

Rīts aisākās ar dzimšanas dienu sveicieniem Džuljetai:) Un vakars izskatījās vēl labāk, jo plānopts, ka tiks atvesti dzimšanas dienas labumi! Turklāt mums pakojoties netika iepakota pārtika šim vakaram :) Diemžēl trim no mūsu grupas bija jāizvēlās izlaist šo dienu dēl sāpošiem ceļgaliem- viņi devās 5km līdz lielceļam, no kurienes tad tika ar auto nogādāti uz nākamo - pēdējo namiņu, šī pārgājiena ietvaros. Jāatzīst, ka grupa mums gadu ziņā nebija no jaunākajām, ja nemaldos vidējais vecums varētu būt ap 45 gadi, taču tas nenozīmē, ka taka ir viegla. Lielākā daļa no grupas dalībniekiem var noskriet 5-8km bez īpašas piepūles un daži dažas nedēļas iepriekš piedalījās Two Oceans maratonā tai skaitā 56 km distancē un Cape Argus velosacīkstēs - tā teikt- neskati grāmatu pēc vāka :P
susinam kājas pēc kārtējās upītes:)
foršais kalnu baseiniņš- īsti piemērots ātrai peldei:)
Tālumā, meža ielokā mūsu galamērķis - namiņš:)
Namiņš mūs sagaidīja ar siltu ūdeni dušai un kokakolu!!! Super! Paldies jāsaka Džuljetai par dzimšanas dienas svinībām un Mand'y, Stjuartam un Radlijam, kas ieradās namiņā pirms mums un sasildīja ūdeni:) Bija vienkārši super vakars!:) Mēs noteikti novērtējām ēdienu daudz augstāk pēc 5 dienām uz 2minūšu makaroniem un upes ūdens!:)

6.diena - Sormsriver ciemats un ceļš mājup (Keiptauna)

Grupas foto
Pēdējā diena savvaļā, bez elektrības, sakariem... taisni žēl atgriezties civilizācijā! kā mēs tā esam sevi samaitājuši ar visādiem tehnoloģiskiem brīnumiem???
Ritma un Nīls:)

Izbaudījām pēdējos brīžus kopā un noslēdzām gājienu Stormsriver ciemata Merylin's restirānā ar kārtīgām pusdienām:) Ceļš mājup- apmēram 7 stundas ar auto....

Ieteikumi:
  • Noderēs ūdensizturīgi zābaki! (pārējos pārgājienos varēja gluži labi iztikta ar labām botām - Otter trail, Shipwreck trail, De Hel
  • Vēlams morāli sagatavoties garākam ceļam nekā aprakstā minēts;
  • neticami maz zirnekļu :P
  • ieteiktu šo taku mērot sausajā sezonā (novembris - marts)
  • papildus info un rezervācijas : http://www.mtoecotourism.co.za/tsitsikama.htm