otrdiena, 2013. gada 6. augusts

Atpakaļ Keiptaunā

Ir augusta sākums. Mans dārgais blogs bija pamests vienatnē. Esmu atgriezusies!:) 

Latvijā bija tik forši!!! Paldies visiem draugiem un radiņiem par superīgi pavadīto laiku Latvijā!!!





otrdiena, 2013. gada 9. jūlijs

Uz moča pāri Āfrikai!

Nīls (Neil Eybers, mans vīriņš) š.g. 6.jūlijā kāpa uz sava BMW Dakar moča, lai šķērsotu Āfriku un veiksmīgā gadījumā jūlija beigās/ augusta sākumā iebrauktu Latvijā! Šobrīd Nīls ir Botsvānā. Ceļojums ir diezgan ambiciozs, tāpēc novēlēsim viņam veiksmi!

Vairāk informācija par ceļojumu ir pieejama blogā: http://1man1bike1adventure.blogspot.com/



R

ceturtdiena, 2013. gada 20. jūnijs

Būsim Latvijā (5-24.jūlijs, 2013)

Dārgie Draugi un Lasītāji, 


Šodien uzzinājām, ka bērniem ir piešķirtas vīzas ceļojumam uz Latviju!!! Tātad, būsim Latvijā no 5.- 24.jūlijam. Ja jums ir vēlme aprunāties ar mums par Keiptaunu (vai jebkuru citu tēmu), lūdzu rakstiet man epastu vai sūtiet SMS līdz 4.jūlijam :)

Priecīgu Līgo svinēšanu!!!

Ritma

svētdiena, 2013. gada 2. jūnijs

Otter trail

Viens no mūsu draugiem šonedēļ dodas vienā no skaistākajiem un grūtākajiem 5 dienu pārgājieniem pasaulē- Otter trail. Tas mani pamudināja uzrakstīt par mūs piedzīvoto Otter trail pagājušā gada septembrī. 
Mūsu komanda
Šis pasākums nebija no plānotajiem. Katru dienu Otter trail dodas līdz 12 cilvēku komanda un vieta ir jārezervē apmēram gadu iepriekš. Šoreiz gadījās tā, ka viens pāris, kam bija plānots doties pārgājienā, lauztas potītes dēļ un mums tika piedāvāta brīvā vieta un mēs, protams, piekritām!!!

Taka sākas Tsitsikamma nacionālajā parkā, kur Stormsriver ietek okeānā. parks atrodas ap 500km no Keiptaunas, kas citiem vārdiem sakot ir 5-6 stundu brauciena attālumā. Noorganizējām bērniem auklētājus un no rīta 6 devāmies ceļā. Auto atstājām Natures valley, kur taka beidzas un ar noorganizēto transportu devāmies uz Tsitsikamma nacionālo parku.

Mums par nelaimi, lija lietus. Pret leitu man kopumā nav iebildumu, bet, ņemot vērā, ka mugursomā jānes 5 dienu apģērbs, pārtika un rezerves apavi- doma par slapjām drēbēm mūs īsti nesajūsmināja. Pēc 4 stundu pārgājiena nonācām naktsmājās - okeāna krastā būvētos koka namiņos- bez elektrības un ūdens krānu pie namiņa. Katrā namiņā atrodas 2 trīstāvīgas gultas ar matračiem- gultasveļa/ guļammaiss katram līdzi savs.
Nakšņošanas namiņs

Par laimi pārējās 4 dienas bija saulainas un bez slapjuma no gaisa. Ievērojiet "slapjumu no gaisa", jo ar slapjumu upju veidā mums nācās sastapties vairākkārt. Otter trail kopumā ir 42kmn gara un iespēju robežās pavisam tuvu Indijas okeāna krastam, protams, nācās šķērsot vairākas upes, kas ietek okeānā. lielākoties upes nebija dziļākas par jostasvietu, bet to šķērsošana vienalga nebija no patīkamajām, jo ūdens tajās ir neticami auksts, turklāt, lai nesaslapinātu pārgājiena apavus, jāšķērso upe basām kājām, vienlaikus nesot virs galvas 20-30kg smagu mugursomu. 
Viena no mazākām upēm
Fona namiņi, kur nakšņojām iepriekšējo nakti.Iedomājieties takas stāvumu, ko bijām pievarējuši, lai tiktu šajā skatu punktā. Tādi kāpieni augšā, lejā katru dienu bija vairāki.
Vissmagākā diena no visām 5 pārgājiena dienām bija ceturtā, kad programmā bija paredzēts garākais pārgājiena posms ap 8 stundām un Blaukraans upes sķērsošana. Tilts par so upi, starp citu ir pasaulē augstākais gumijlēkšanas tilts ar 16sekunžu brīvo kritienu un 0 negadījumiem darbošanās vēsturē. Taču, mums par nelaimi, tilts bija pārāk tālu no mūsu plānotā maršruta. Ja mēs gribētu upi šķērsot pāri tiltam, mums būtu jāpagarina dienas pārgājiens par 6 stundām, ko mēs īsti negribējām. 
Tiek apspriests Blaukraans upes šļērsošanas plāns. Fonā Blaukraans upe.
Ceturtās dienas rītā mēs startējām tā, lai mēs pie upes nonāktu bēguma kulminācijas brīdī, kad upes šķērsošana teorētiski ir visvienkāršākā. Pie upes nonācām ātrāk nekā plānots un sapakojuši mugursomas plastmasas maisos gaidījām, kad nokritīsies upes līmenis. Mums par nepatīkamu pārsteigumu, laikā, kad paisumam bija jāsasniedz kulmin;acijas brīdis (balstoties uz paisuma-bēguma prognozēm) upē ūdens joprojām bija augstāks nekā mēs būtu gribējuši. 
Blaukraans upes šķērsošana
Mēs visi bijām cerējuši, ka varēsim upi šķērsot bez peldēšanas, bet šoreiz tā izrādījās velta cerība. lai apgrūtinātu situāciju vēl vairāk, atklājās, ka divas dāmas mūsu komandā prot peldēt tikai ar pūšļu palīdzību. Attālums no viena krasta uz otru varbūt nemaz nav tik briesmīgs un es nemaz nesatrauktos, ja tas būtu jāveic ezerā vai baseinā, bet upes grīva un 20kg mugursoma ir pavisam cita lieta! Par laimi plastmasa maisos kārtīgi sapakotās 20kg mugursomas skaisti peld virs ūdens, taču apgrūtina manevrēšanas iespējas peldot. Lielākā problēma bija okeāna viļņi un straume, kas draudēja peldētāju ieskalot vai nu krasta klintīs, vai iznest ārā okeānā... Pateicoties diviem drosmīgiem vīriem no mūsu grupas, visi veiksmīgi šķērsojām upi, lai gan viens no mums tika ieskalots klintīs un sagrieza pēdas rāpjoties uz klintīm, ko apsēduši asas glimežvāku kolonijas un divi citi gandrīz tikai izskaloti okeānā... Huh, mēs bijām šķērsojuši Blaukraans!!!

Otter krasta līnija
Taču mūsu prieks nebija ilgstošs, jo izrādījās, ka priekšā ir vēl apmēram 4 stundu pārgājiens, pirms mēs nonācām naktsmājās un taka, protams, variēja no jūras līmeņa uz 400m virs jūras līmeņa robežās! Tikuši naktsmājās mūs par ēšana vairs īsti neinteresēja:D. 
Otter ceturtā diena
Piektā diena bijā tīrā pastaiga!:) Izbaudījām šo pasākumu līdz sirds dziļumiem un bija pat žēl, ka esam tikuši galā... Apspriežam iesdpēju rezervēt vietu Otter grupā uz nākamā gada janvāri / februāri, kad mazāk nokrišņu:) 


Noteikti iesakam iziet šo taku, ja patīk pārgājieni un ir iespēja atbraukt!:)

Ritma

trešdiena, 2013. gada 15. maijs

Par naudas lietām - cik maksā ceļojums uz Keiptaunu?

Vairāki mani draugi un paziņas ir jautājuši, lai uzrakstu par to cik kas maksā un ar kādu summu rēķināties, ja ir vēlēšanās apskatīt to, kas redzams šī bloga bildēs... nav viegls uzdevums!

Lidojuma cena
Sāksim ar to, ka Keiptauna atrodas labu gabalu ne tikai no Latvijas, bet arī no Eiropas kopumā.

Ņemot vērā lielo attālumu, pirmie lielie izdevumi būs aviobiļete uz Dienvidāfrku, uz Keiptaunu. Lidošanas varianti ir dažādi. Sezonas laikā (LV ziemā un DĀR vasarā) tiešie lidojumi no Eiropas ir pieejami plašā izvēlē, ārpus sezonas ir grūtāk. No Rīgas iespējams visizdevīgākais lidojums būs caur Stambulu ar Turkish Airlines. Cena - atkarīga no izvēlētā laika. Laba cena ir ap 700Ls. 

Vīza
Latvijas pilsoņiem diemžēl ir nepieciešama vīza uz Dienvidāfriku. Varam griezties pa taisno Dienvidāfrikas vēstniecībā http://www.southafrica.se/, kas diemžēl atrodas Zviedrijā, Stokholmā. Vīzu var palīdzēs nokārtot tūrisma aģentūra. Būs nepieciešama ne tikai pase, bet arī aizpildīta anketa un dokumenti. Cena +/- 100Ls.

Apdrošināšana
Būs nepieciešama ceļojuma apdrošināšana, cena atkarīga no tā kādu apdrošināšanu izvēlaties un uz cik ilgu laiku. Veselības aprūpe Dienvidāfrikā ir diezgan laba. Ja domājat izbraukāt tikai teritoriju par kuru ir aprakstīts šajā blogā- nekādas potes un malārijas tabletes jums nebūs nepieciešamas!

Dzīvesvieta Dienvidāfrikā
Arī ļoti stiepjams jēdziens. Protams, ir liela atšķirība starp backpackeriem un 4 vai 5 zvaigžņu viesnīcu. cenas nakstmājām atšķiras arī pa sezonām- LV ziemas laikā / DĀR vasarā- cena ir augstāka un otrādi. Cena pa sezonām var atšķirties pat dubultā vai trīskārši. Protams, visaugstākās cenas ir Ziemassvētku/ Jaungada laikā.    Tāpat cena atšķiras arī atkarībā no izvietojuma vietas: Keiptaunas centrā -dārgāk, piepilsētā lāk. Pie pludmales - dārgāk, vidienē iespējams lētāk. Ja jums pietiek ar vienkāršu istabiņu, jārēķinās ar 30-55Ls uz diviem. Var izmantot AirBnB un web lapas Booking.com - ja  nekad iepriekš neesiet rezervējuši ar Booking.com, izmantojiet zemāk esošo linku un ietaupiet 15 USD: 
Arumvale - viena no manām mīļākajām vietām, Swellendam
Fairy Knowe - viena no vietām, kur es biežāk iegriežos, Wilderness
Ēšana
Šeit jau atkal- viss atkarīgs no jums pašiem. Var jau dzīvot uz maizes un ūdens un var katru dienu iet uz šiku restorānu- cenas atšķirsies... Es pāris gadus Latvijā neesmu bijusi, man ir diezgan grūti salīdzināt, bet kopējais iespaids ir tāds, ka pārtikas cena ir līdzīga cenai Latvijā. Es ieteiktu rēķināties min ar summu, ko jūs tērējat ikdienā + 30%.

Braukšana 
Braukšana Dienvidāfrikā notiek pa ceļa kreiso pusi, jo šī ir izbijusi Anglijas kolonija. Manuprāt braukšanas Dienvidāfrikā ir diezgan vienkārša. Jāatceras vien, ka vienādas nozīmes krustojumā pirmais brauc, kurš pirmai nonācis krustojumā:)

Auto īre: pavisam vienkārša auto īre maksās no 10- 20Ls/ diena, ja gribēsies stūres pastiprinātāju, kondicionieri, GPS, papildus šoferi utt jārēķinās ar lielāku summu. Auto īre neiekļauj degvielu.

Sabiedriskais transports: Šeit ir briesmīgs, izņēmums ir MyCiti apkales areāls. Info vai atrast šeit. http://www.capetown.gov.za/en/MyCiti/Pages/default.aspx .

Transports: Es jums varu palīdzēt ar ekskursijām un braukšanu. Cena par dienu 70- 130Ls atkarībā no tā kur un uz cik ilgu laiku braucam. Cena iekļauj profesionāla gida (manis) pakalpojumus, bet neiekļauj ieejas makas un maksu par aktivitātēm, ko jūs izvēlēsieties. Keiptuanā ir atrodams liels skaits tūrisma firmmu, droši izmatojiet to pakalpojumus!

Degviela: Degvielas cena šobrīd svārstās starp R11- 13/ par litru (80sant- 1Ls/ l)

Apskates objekti un aktivitātes
Šeit jau atkal atkarīgs no tā ko jūs gribētu redzēt!
Vairāk par aktivitātēm droši lasiet iepriekšējos ierakstos un linkā:
http://keiptauna.blogspot.com/p/ekskursijas-kas-jaredz-keiptauna-dar.html

Par ekskursiju cenām: http://keiptauna.blogspot.com/p/ekskursiju-cenas.html

Droši rakstiet, ja ir interese blogā izlasīt ierakstu par kādu noteiktu tēmu.

piektdiena, 2013. gada 10. maijs

Safari no Keiptaunas (Dienvidāfrika)

Lauva Fairy Glen parkā
Protams, kad esam Āfrikā, gribam redzēt Āfrikas lielos zvērus, vai ne?!
Ziloni Addo nacionālajā parkā
Hippo Aquila parkā

Šeit būs apkopotas manas pārdomas par iespējām vērot Āfrikas dzīvniekus, ja jūsu ceļa mērķis ir Keiptauna. Varianti ir vairāki un atšķiras ar cenām/ zvēriem / attālumu no Keiptaunas.

Pirmais uz ko jāskatās- vai safari parks ir vienkārši parks, jeb var lepoties ar lielo piecinieku. Lielais piecinieks: lauva, zilonis, bifelis, leopards un degunradzis. Te uzreiz jāatzīmē, ka lieta ne vienmēr ir tik vienkārša un Lielais piecinieks vēl negarantē, ka parks un pieredze būs viennozīmīga.

Tuvākais variants = dārgākais (?)

Baltais degunradzis 
Keiptaunas tuvumā ir izvietoti vairāki Lielā 5 parki. Ar tuvumu jāsaprot, 2-4 stundu brauciena attālumā no Keiptaunas, kas nozīmē, ka parku var apskatīt vienas dienas ietvaros. Īpaši piemērots tiem, kam DĀR apmeklējumam atvēlētas 3-4 vai pat mazāk dienas, bet Āfrikas zvērus dikti gribas redzēt. parks varbūt nav pārāk liels un zēru bari nav milzīgi, bet iespējams redzēt diezgan lielu zvēru daudzveidību un zvēriem piebraukt klāt tuvu. Lauvas un leopardi būs atsevišķā iežogojumā.

Vidējais dienas plāns:
1)Izbraukšana no Keiptaunas pa 6iem rītā,
2)brokastis/ kafija parkā,
3) safari izbrauciens 2-3 stundas;
4) pusdienas - parasti iekļautas cenā
5) atgriezšanās Keiptaunā

Cena 1400-2000 ZAR par safari no personas + transporta izdevumi

Tālāk = labāk (?)

Ar "tālāk" jāsaprot parki, kurus nav iespējams un/ vai nav izdevīgi apmeklēt vienas dienas ietvaros. Šie parki pārsvarā atrodas Garden Route jeb Dārza ceļa ietvaros. Zvēru ziņā parki ir pielīdzināmi tiem parkiem, kas aprakstīti iepriekš un arī pieder pie privātajiem parkiem.
Žirafe Plettenberg Bay Game Reserve
Es noteikti iesaku šo variantu, jo pie vianas braukšanas var apskatīt arī citas labas lietas un vietas- kā stalaktītu un stalagmītu alas, nogaršot vietējās austeres, pabarot  vai izjāt uz ziloņa, izvest gepardu pastaigā, nolekt no augstākā gumijlēkšanas tilta pasaulē, aizbraukt uz Āfrikas tālāko dienvidu punktu vai ienirt ar haizivi. Ko Tu izvēlētos kā pielikumu safari?:) Šādā gadījumā jārēķinās ar 4-5 dienu izbraukumu ārpus Keiptaunas- atkarībā no interesēm un programmas.

Cena 350 - 450 ZAR no personas par safari izbraucienu + transports, naktsmājas un citas aktivitātes.


Addo nacionālais parks

Addo izmēros ir grandiozs un savā ziņā pielīdzināms Kruger nacionālajam parkam. Viņo paši saka, ka parkā sastopams Lielais Septītnieks = Lielais Piecinieks + vaļi un haizivis.
Cela zilonis Addo parkā
Parks aizņem milzīgu teritoriju un dzīvnieku skaits parkā arī ir irvērojams. Ap 600 ziloņu, 300 bifeļu, 2000 kudu utt. Ir arī 10 lauvas, kas atšķirībā no iepriekš aprakstītajiem parkiem staigā kur pašiem patīk un sagādā pārtiku paši.

Addo noteikti ir vērts apmeklēt! Taču man uzreiz jāsaka, ka garantija redzēt kādus noteiktus vzērus, noteiktā skaitā nav nekāda. Piemēram, mēs bijām pēcpusdienas safari braucienā un redzējām milzīgus barus ziloņu (ap kādiem 100 noteikti) un bifeļu baru (kādi 30), taču nākamajā dienā no rīta tādā pašā safari braucienā knapi atradām 2 ziloņu, šakāli, dažus kudu un krūmu cūkas. Lauvas mēs braucām meklēt otrās dienas pusdienlaikā - laimīgā kārtā lauvas ir tādi slinki dzīvnieki un daudz apkārt nestaigā, turklāt mēs zinājām, kur citi parka apmeklētāji tās todien bija redzējuši.
Lauva Addo nacionālajā parkā
Lai arī uz kādu parku kristu jūsu izvēle, saprotiet, ka dzīvnieku atrašana ir tāda laimes spēle!!!





otrdiena, 2013. gada 7. maijs

Diena 16: Pēdējā diena Keiptaunā un lidojums uz LV

Šīs grupas pēdējā diena Keiptaunā. Pēdējā diena vienmēr ir skumdinoša. Kopā pavadītas divas nedēļas. Ir izveidojušās jaunas attiecības- dažiem ciešākas, citiem ne tik ļoti.... Lidojums no Keiptaunas ir 4os pēcpusdienā, vēlams lidostā būt pāris stundas iepriekš, bet pārāk nav jāsatraucas, jo līdz lidostai pietiek ar vidēji 30-50 minūtēm. Izņemot gadījumus, kad plānotais brauciens uz lidostu trāpās sastrēgumstundā, t.i., starp 4.30 un 6iem pēcpusdienā, tad vēlams atvēlēt vismaz stundu, jo nekad nevar zināt vai nav iegadījusies pa vidu kāda avārija.

Tiem, kas Keiptaunā ir pamanījušies nopirkt visādas labas lietas- lieti ņemt vērā, ka ir iespējams atgūt 14% nodokli, ja pirkums pārsniedzis 250 randu (ap 15Ls) summu. Lai atgūtu PVN nepieciešams uzrādīt pirkuma čeku un preci. Pacentīšos šo procedūru aprakstīt kādā no turpmākajiem ierakstiem.

Bet šoreiz- nenovaldīju dažas asaras (par laimi nekas pārāk apkaunojošs), sirsnīga atvadīšanās un ļoti ceru vēl kādreiz šo grupu satikt un naz būtiski kur- Latvijā, Dienvidāfrikā vai kādā citā pasaules nostūrī!

P.S. Lidojums bija veiksmīgs, bez aizķeršanās. Lidmašīna ar Keiptaunas ciemiņiem Rīgā noaidās nākamajā dienā ap plkst 3iem pēcpusdienā...

R.